Prvním krokem je vytvoření objektů na základě jejich rozměrů a předem určeného měřítka. Existuje sousta různých nástrojů a programů, které lze použít k vytvoření 3D modelů, například 3ds Max, Cinema 4D, Blender nebo Sketchup.
Ať už mluvíme o jakémkoliv druhu 3D zobrazení, všechny materiály a textury mají různé specifikace. Tyto specifikace je potřeba vždy doladit tak, aby vše působilo reálně a přirozeně.
Nastavení osvětlení musí být vždy přiměřené tak, aby nenarušilo harmonii celého projektu. Světla mohou být přirozená nebo umělá. Pokud chceme dosáhnout opravdu reálného vzhledu vizualizovaného prostoru, mělo by být hlavním světelným zdrojem slunce. V případě nočních renderů vždy raději volím světla teplá, která dodají vizualizaci tu správnou atmosféru.
Bez ohledu na exteriér nebo interiér, vše bude ve výsledku ovlivněno světlem. A právě toto je tím hlavním důvodem, proč je tak důležité umět správně nastavit jas, kontrast a stíny. Světlo spolu s nastavením materiálů a kompozice považuji za nejdůležitější aspekt výsledného obrázku.
V již vymodelované scéně, je velice důležité to, kam umístíme virtuální kamery. Zejména u 3D návrhu interiéru je hlavním cílem, aby budoucí majitel viděl, jak cel místo bude vypadat a mohl navrhnout změny.
Správné pohledy umožňují klientům vidět všechny detaily návrhu. Díky tomu mohou mít pocit, jako by byli přímo v centru dění a snadněji si vytvořit představu o tom, jak vše bude vypadat ve skutečnosti.