Prezentace nemovitosti – Virtuální staging

Nechte svou nemovitost vyniknout

Jak dosáhnout toho, aby byla vaše prezentace úspěšná mezi stovkami dalších? Rozhodně pomůžou profesionální fotografie nebo videoprohlídka. Co když je ale nemovitost ve stavu rekonstrukce nebo dokonce před? Ač mohou být fotografie sebelépe upravené, vždy prozradí nedostatky, které zásadně ovlivní vnímání potencionálního kupce. První dojem je vždy nejdůležitější a pokud není opravdu možné nemovitost prezentovat v aktuálním stavu, přichází v úvahu vytvoření vizualizace nebo virtuálního stagingu.

Vizualizace vs virtuální staging

Pokud je nemovitost ve špatném stavu nebo se jedná o rozestavěný projekt, doporučuji udělat klasickou vizualizaci, která bude prezentovat možný budoucí stav. Jestliže chcete klientovi pouze ukázat, jak by nemovitost mohla vypadat a zároveň ukázat i současný stav, doporučuji zvolit virtuální staging. Obě varianty se dají použít pro interiéry i exteriéry.

Co je virtuální staging?

  1. Interiér – Jedná se o zařízení/vybavení nemovitosti nábytkem, spotřebiči a dekoracemi, které jsou zasazeny do fotografie tak, aby vše působilo přirozeně
    a odpovídalo perspektivě daného pohledu. Potencionální klient tak dostane lepší představu o daném prostoru a narůstá šance, že ho nemovitost mezi stovkami dalších zaujme.
  2. Exteriér – Jedná se o vizualizaci před rekonstrukcí nebo samotnou výstavbou. Podle dostupné dokumentace a fotografií se vymodeluje dům s přilehlou zahradou a okolím, aby si klient lépe dokázal představit finální podobu nemovitosti.

Podklady pro Virtuální staging

Pro vytvoření virtuálního stagingu je třeba dodat rozměry místnosti. Nejlépe poslouží plánek od architekta, ale dá se pracovat i s ručně nakresleným plánkem. Důležité je mít změřenou výšku stropu.

Plánek od architekta vs plánek nakreslený ručně

planek od architekta planek od ruky

Fotografie, která se bude stagovat, by měla být vyfocená tak, aby byly vidět tři stěny a zároveň co největší část místnosti. Pokud to dané prostory umožnují, je dobré zachytit průhled z okna. Výsledné vizualizaci to tak dodá na realističnosti.

Fotografie dodaná klientem

virtualni staging - pred

Finální staging

virtualni staging - po

Výhody virtuálního stagingu

  1. Rychlost – Podstatně méně časově náročný než home/foto staging. Vizualizace jsou ve většině případů hotové do 48 hodin.
  2. Flexibilita – Použitý nábytek, barvy nebo textury se na přání klienta dají změnit k jeho spokojenosti.
  3. Cena – Virtuální staging je levnější variantou home stagingu, potažmo i foto stagingu.

Závěrem

Virtuální staging je bezpochyby výborný prodejní nástroj, který vaši prezentaci posune o několik levelů výše. Klient si díky němu snáze dokáže představit nemovitost v tom nejlepším světle a tím se u něj zvýší zájem o koupi.